Jak uzyskać zwrot za odwołaną rezerwację z powodu kwarantanny?

Czytelnik stoi przed dwiema możliwościami. Bądź dojdzie do porozumienia ze świadczącym usługi ośrodkiem w zakresie zwrotu całości wpłaconej kwoty, bądź zmuszony będzie do jednostronnego rozwiązania łączącej go z usługodawcą umowy na mocy odstąpienia od umowy. Odstąpienie to nastąpi z niezależnych od woli stron przyczyny, zaś samo rozwiązanie umowy pozostanie w bezpośrednim związku z negatywnymi skutkami COVID-19 (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19). W tym przypadku, zgodnie z art. 15zp w/w ustawy, świadczący usługi jest zobligowany do zwrotu całości wpłaconych przez klienta środków.

Należy mieć na uwadze, iż termin na zwrot środków również został uregulowany ustawowo i wynosi maksymalnie 180 dni liczone od dnia rozwiązania umowy.

 

Odpowiedz ukazała się w papierowym oraz internetowym wydaniu dziennika ,,Rzeczpospolita”

Czytaj także: Prawa podróżnych w obliczu pandemii koronawirusa